London

Bestellplattform ‘Just Eat‘ mit über 50 % plus

Fürs erste Halbjahr 2015 vermeldet der digitale Marktplatz für Take-away ein exzellentes Wachstum auf 107,8 Mio. £ – das entspricht 54 %. EBITDA: 25,8 Mio. £ (+62 %). Die Zahl der aktiven Nutzer stieg um 59 % auf 11 Mio. Und: Bereits mehr als 60 % aller Aufträge kommt über mobile Geräte.

Das Management nennt für seine Kunden über 700 Mio. £ Erlöse aus seinen Aufträgen (1. Hj. 2014: 465 Mio. £).

David Buttress, CEO Just Eat: „Our focus on driving incremental revenue by further investing in technology and marketing is expected to continue into the second half of the year, alongside additional investment into the exciting early-stage Brazilian and Mexican markets. As a result of the additional orders delivered by this extra investment, management now expects revenue for 2015 of around £230 million, with such revenue over-performance expected to continue into 2016.
By the end of the current financial year, we intend to invest an additional £8 million in marketing in our core markets, together with an additional £5 million of investment into technology and our Latin American teams. Notwithstanding this significantly increased investment, we remain on track to deliver Ebitda for the current year in line with expectations.”

Das Beispiel verdeutlicht sehr anschaulich, wie die Wirtschaftlichkeitsdaten in diesem Metier aussehen. Es zeigt gleichzeitig die immense Nachfrage nach Lieferservice – es ist einer der wachstumsstärksten Teilmärkte im großen Feld der Gastronomie.

www.just-eat.com


stats