Burger King Worldwide

2. Quartal 2012 4,4 % Umsatzplus

Und zwar auf bestehenden Flächen (2. Quartal 2011: -2,2 %). Inklusive Expansion und ebenfalls auf Constant Currency-Niveau beträgt das Burger King-Umsatzwachstum in 2. Quartal 2012 (Ende 30. Juni) 6,4 % (2. Quartal Vj.: +0,4 %). Die Marke zählte am 30. Juni weltweit 12.604 Stores (30. Juni Vj.: 12.336).

Dazu heißt es offiziell: System-wide comparable sales growth was positive across all segments. The U.S. and Canada delivered 4.4% comparable sales growth driven by strong sales and product volumes from the largest expansion of menu items in BKW's history, including smoothies, frappes, and wraps, introduced in April.

Latin America and the Caribbean ("LAC") delivered double-digit comparable sales growth of 10.5%, driven by strong performance in Brazil and Mexico. EMEA delivered comparable sales growth of 3.3%, driven by successful promotions in Germany, and APAC delivered comparable sales growth of 2.1%, primarily driven by the impact of an extra trading week in the quarter in Australia.

Will heißen, Burger King hat in Nordamerika nach Rückwärtsentwicklung in den vergangenen Jahren massiv von der größten Angebotsausweitung in der Geschichte der Marke profitiert. Sie war im April eingeführt worden und impliziert unter anderem Smoothies, Frappes und Wraps sowie Salate.

Am 20. Juni 2012 verkündete man die neue Investor-Situation. Damit kommt Burger King an die New Yorker Börse zurück, hier das Statement:

On June 20, 2012, Burger King Worldwide Holdings, Inc. announced the consummation of its business combination with a subsidiary of Justice Holdings Limited. As a result of this transaction, the shares of Burger King Worldwide were listed on the New York Stock Exchange under the ticker symbol "BKW." Following the listing, the investment fund affiliated with 3G Capital Partners Ltd. continued to hold approximately 71% of the outstanding shares.

Europa: Für die Großregion Europa, Middle East und Afrika (EMEA) mit zusammen 2.961 Stores (2.796) sehen die Wachstumsergebnisse wie folgt aus: Die Marke nennt im 2. Quartal 2012 12,7 % Umsatzplus inklusive Expansion (insbesondere Russland). Auf bestehende Flächen bezogen ein Plus von 3,3 %, ebenfalls auf Constant Currency-Niveau.

Großes Lob für das Deutschland-Business (sehr erfolgreiche Promotions).

www.burgerking.com


stats