USA

Fast Casual 2014 mit 12,8 % Umsatzwachstum

Die 500 größten Restaurant-Ketten der USA sind 2014 um 4 % gewachsen und zwar auf ein hochgerechnetes Volumen von 274,4 Mrd. $, so Technomic. Die zwei größten Marken, nämlich Subway und McDonald’s, verloren etwas Umsatz und damit auch Marktanteile. Unit-Wachstum der Top 500: 2,2 % im letzten Jahr auf 220.000 Standorte.

Wie es heißt, haben 4 der 5 größten Marken – McDonald’s, Subway, Burger King und Wendys – gekämpft. Starbucks dagegen ein Plus von 8,2 %.

Die Stars im Gesamtgefüge waren Fast Casual-Konzepte, so Technomic.

„Within fast casual, brands with a customisable menu that allows guests to build their own main dishes grew even faster than chains with standard made-to-order menu items. Fast-casual success stories also powered growth in several other limited-service sectors. The Mexican and Asian/noodle categories led the way with sales gains of 10.4 % and 10.2 %, respectively.
A burgeoning 'QSR-plus' sector, in which chains are finding a way to offer foods higher in perceived freshness and quality but without hitting fast-casual price points, is also driving growth. A group of QSR-plus brands that included Chick-fil-A, In-N-Out Burger, Culver's, El Pollo Loco, Potbelly Sandwich Shop, Pita Pit and Freddy's Frozen Custard & Steakburgers logged a collective 9.2 % sales gain in 2014.”

www.technomic.com

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