UK

Top 100 Restaurant-Ketten mit 6 % Plus

Die 100 größten Restaurant-Marken Großbritanniens erzielten 2014 exakt 6 % Mehrerlöse (Vj.: +6,4 %), die Zahl der Betriebe stiegt um 4,3 % (Vj.: 4 %). Der absolute Wachstumssieger heißt Costa Coffee mit 161 Mio. £ Mehrumsatz, gefolgt von Wetherspoon (+109 Mio. £) und Domino’s (+84 Mio. £), so Technomic in seinem jüngsten Report.

Die Kategorien mit dem größten Wachstum im Bereich ‘Limited-Service Restaurants‘ sind: Coffeeshops (+11,6 %), Sandwiches (+9,1 %) und Italian/Pizza (+7,8 %). Bei Fullservice führen die Segmente Bar &Grill (+13,5 %), Asian (+10,6 %) und French (+9,4 %).

Zu den Schlüsselthemen 2014 gehörte laut Technomic folgendes:
  • On-the-go meals appeal to hurried customers: full-service operators can capitalize on this trend by offering express lunches and expanded takeaway service.
  • Ethnic flavours make an impression: operators who keep menus fresh with the addition of global flavours can attract and retain customers.
  • Menus trend toward simpler, streamlined formats: menus have shrunk 2.6 percent in a year-over-year comparison. Smaller menus can illustrate quality over quantity.
  • Fresh and local ingredients are vital: customers appreciate the effort and feel a connection to operators who keep things fresh and sourced in the U.K. when possible.
  • Sales surge at burger concepts: the versatility of burgers is driving the growth, from simpler, premium options to over-the-top indulgence.
Der Report mit vielen Details kostet 2.495 $.

www.technomic.com


stats